۱۴ آذر ۱۳۸۶، ۱۳:۳۲

در چهلمین روز درگذشت شاعر؛

نشست نقد "شعر و کودکی" قیصر امین پور از سیما پخش می شود

نشست نقد "شعر و کودکی" قیصر امین پور از سیما پخش می شود

شبکه چهارم سیما به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد قیصر امین پور، نشست نقد و بررسی کتاب "شعر و کودکی" او را که چند ماه قبل در شهرکتاب برگزار شد، پخش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشست اول خردادماه امسال با حضور مرحوم قیصر امین پور برگزار شد و عمده ترین مباحث مطروحه در آن، بررسی شعر و بازگشت به کودکی و همسانی شاعرانگی و کودکی بود.

امین پور در کتاب شعر و کودکی (نشر مروارید) پس از مقایسه همانندی های تفکر کودک و تخیل شاعر، همراه با نمونه هایی از شعر سنتی و معاصر ایران به بررسی چرایی و چگونگی این بازگشت پرداخته است.

در نشست نقد این اثر علاوه بر قیصر امین پور، سیما وزیرنیا، چیستا یثربی و منصوره نیکوگفتار نیز حضور داشتند. پرسش و پاسخهای حاضران و امین پور نیز از جمله بخشهایی است که در برنامه فرداشب پخش می شود.

قسمت اول این نشست ساعت 23 روز پنجشنبه 15 آذرماه در برنامه "فرهنگ و اندیشه" شبکه چهار سیما پخش می شود که این بخش به سخنان چیستا یثربی و قیصر امین پور درباره کتاب اختصاص دارد. قسمت دوم برنامه نیز روز سه شنبه هفته آینده 20 آذرماه پخش می شود که به سخنان سیما وزیرنیا و منصوره نیکوگفتار و نیز پاسخهای قیصر امین پور به نقدهایی که بر کتابش وارد شد، اختصاص دارد.

شبکه 4 سیما پیش از این نیز نشست نقد و بررسی کتاب "دستور زبان عشق" قیصر امین پور را - که در شهرکتاب برگزار شد - نمایش داده بود.

کد خبر 599197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha